הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

פילאטיס שיטת אימון מקיפה

על פי השיטה, בכל תרגיל יופיעו כל העקרונות, והתוצאה היא עבודה פיזית וממוקדת, המשיגה גוף חזק ודינמי. יתרונות השיטה הם רבים:
Whole body movement/תנועתיות – כבר בעיקרון הראשון מרומז אופן העבודה, כאשר הגוף כולו – כלומר מגוון קבוצת השרירים וסוגי הכיווץ וכן מכלול המפרקים והמבנים האנטומיים – נמצא בתנועה. התנועתיות מוסיפה נופך חשוב לאופן העבודה, שמתאפיין במרץ, תנועה דינמית ועוד.

תנועה היא מקור החיים. פילאטיס טען כי כל עוד התרגיל ממלא עיקרון זה – זהו פילאטיס.

התנועה של כל הגוף באופן סימולטני שומרת על טווחי תנועה מלאים של השרירים, של המפרקים ושל הרצועות . היא מעודדת הדדיות, תזמון שרירִי ושמירה על תנועתיות מערכת העצבים וכלי הדם ברמה המכנית, כמו גם עידוד הסירקולאציה של הדם ושל הלימפה. התנועה מעוררת קואורדינציה, מסבה הנאה וכיף, מספקת תחושה נעימה, ומחטבת. הגוף הוא יחידה שלמה והוליסטית; בעבודה על חלק אחד שלו יש לתת תשומת לב לשאר חלקי הגוף בהתאם לדרישות התרגיל, תוך כדי מחשבה על מנח אנטומי נכון אשר ימנע פציעות בעת התרגול ואף ישקם פציעות קיימות.

נשימה – לנשימה ערך רב הן בפן הפיזי הגורם לעבודה נכונה על שרירי הליבה והן בפן הרגשי נפשי שעיקרו הרגעה ושקט נפשי בליווי תחושה של התרוממות רוח.
הקניית מודעות גבוהה לגוף והבנת המנח האנטומי הנכון לעבודה ולהתנהלות יומיומית.

עבודה שרירית נכונה במנח אנטומי ועל פי תבניות התנועה הנכונות לשרירים.

יציבה נכונה – התרגול במנחים הנכונים לאיברים השונים יגרום ליציבה יפה, אלגנטית ומלאת חן, ובוודאי בריאה.

שריר ארוך – העבודה "מכריחה" את המתאמן להגיע לטווח התנועה המקסימלי הן של השריר והן של המפרק. בכל תרגיל נמצא מרכיב של מתיחה והארכה של השריר. בשל כך השרירים חזקים, גמישים ומעוצבים יותר למראה.

השימוש בכל העקרונות ובתרגילי הפילאטיס ישיג פיתוח של מגוון האספקטים בעבודה הגופנית, החל מכוח, עבור דרך גמישות, קואורדינציה, מהירות ושיווי משקל, וכלה בריכוז, שקט ורגיעה.
בנוסף, לשיטה מנעד רחב לאימון. כלומר, ניתן לתת תשובות הן למתאמנים מתחילים או לאלו המצויים בתהליך שיקום, והן לספורטאים מקצועיים ולרקדנים, הזקוקים במהלך האימון לכוח רב יותר מזה שנדרש למתאמן רגיל.
השימוש בטכניקה המקורית, ברפרטואר או בתרגילי הפרה-פילאטיס, עונה על מגוון הצרכים לכל רמות הכושר באוכלוסייה.